GüLe SeVDaLi BiR GeNçLiK

Geri Dönüşüm Alanı => Çöp Kutusu => Konuyu başlatan: sevdaligul - 14 Mayıs 2007, 21:42:44

Başlık: Yapıları
Gönderen: sevdaligul - 14 Mayıs 2007, 21:42:44
Oyuna başladıktan sonra ilk önce sağlam ekonomik altyapı sağlamalısınız. Bunun için köy planındaki 18 hammadde alanlarını geliştirmelisiniz. 4 değişik çeşit hammadde alanı var: Odun, tuğla, demir ve tahıl. Alanların birine tıkladıktan sonra geliştirme imkanlarını görebilirsiniz.
Oyun ilerledikçe köyünüzde kurulacak binalara ve yapılara önem vermelisiniz. Yeni bir yapı inşaa etmek için herhangi bir yeşil dairenin üstüne tıklayarark yapı imkanlarını görebilirsiniz.

Bazı yapılar oyun ilerledikçe kurulabilir ve bu yapıları kurmak için baska yapıların kurulmuş olması ve belirli seviyeye gelmiş olması gibi önkoşullar olabilir.

Merkez Binası

 
Merkez binasında mimarlar ve inşaat ustaları yaşarlar. Merkez binasının seviyesine göre hammadde alanları ve yapılar daha çabuk geliştirilebilir.

Halk avantajları:
Romalılar: Aynı zamanda bir hammadde alanı ve bir bina geliştirebilir.

1.seviye için masraflar ve inşaat süresi:
70 | 40 | 60 | 20 | 2 |  0:33:20

Koşullar:
hazır yok

Hammadde Deposu

 
Hammadde deposunda odun,tuğla ve demir depolanır. Deponun seviyesine göre kapasiteside artar. 20.seviyeden sonra yeni bir depo daha kurulabilir.

1.seviye için masraflar ve inşaat süresi:
130 | 160 | 90 | 40 | 1 |  0:33:20

Koşullar:
Merkez Binası Seviye 1

Tahıl Ambarı

 
Tahıl ambarında çiftliklerden gelen tahıllar depolanır. Tahıl ambarının seviyesine göre kapasiteside artar. 20.seviyeden sonra yeni bir ambar daha kurulabilir.

1.seviye için masraflar ve inşaat süresi:
80 | 100 | 70 | 20 | 1 |  0:26:40

Koşullar:
Merkez Binası Seviye 1

Sığınak

 
Saldırı anında köylüler hammaddenin bir miktarını sığınağa saklarlar. 1.seviyede her hammadde tipinden 100er adet yağmalamalara karşı korunur. 10.seviyeden sonra yeni bir sığınak daha kurulabilir.

Halk avantajları:
Galyalılar: Sığınağın kapasitesi 2 kat daha fazladır.
Cermenler: Düşmanın sığınağı 66% olarak sayılır ve ona göre fazla götürülür.

1.seviye için masraflar ve inşaat süresi:
40 | 50 | 30 | 10 | 0 |  0:12:30

Koşullar:
hazır yok

Elçilik

 
Bir birliğe (ittifaka) üye olmak için elçilik binası kurmalısınız. 3.seviyede kendinizde bir birlik kurabilirsiniz. Her seviyede birliğin maksimum üye sayısı 3 artar.

1.seviye için masraflar ve inşaat süresi:
180 | 130 | 150 | 80 | 3 |  0:33:20

Koşullar:
Merkez Binası Seviye 1

Askeri Üs

 
Askeri üs askerlerin toplandığı alandır. Askerler buradan başka birlik üyelerini desteklemeye, başka köyleri yağmalamaya veya fethetmeye gönderilir.Askeri üs sadece köyün merkezinde ayrılmış olan özel bölgeye kurulabilir.Yapı seviyesi artırıldıkça mancınıklarla saldırı düzenlenebilecek düşman yapılarının sayısıda artar.

1.seviye için masraflar ve inşaat süresi:
110 | 160 | 90 | 70 | 1 |  0:33:20

Koşullar:
hazır yok

Pazar

 
Pazar yerinde diğer oyuncularla hammadde alışverişi yapılır. Pazar yerinin seviyesi ne kadar yüksek olursa, o kadar fazla nakliyeci sahibi olunur ve aynı anda bir çok oyuncu ile ticaret yapabilirsiniz.

Halk avantajları:
Romalılar: Satıcı 500 miktar taşıyabilir.
Hız: saatte 16 Sektör.
Cermenler: Satıcı 1000 miktar taşıyabilir.
Hız: saatte 12 Sektör.
Galyalılar: Satıcı 750 miktar taşıyabilir.
Hız: saatte 24 Sektör.

1.seviye için masraflar ve inşaat süresi:
80 | 70 | 120 | 70 | 4 |  0:30:00

Koşullar:
Merkez Binası Seviye 3, Hammadde Deposu Seviye 1, Tahıl Ambarı Seviye 1

Kışla

 
Kışlada kara birliği yetiştirilir.Binanın yapı seviyesi arttıkça askerler daha hızlı yetiştirilir.

1.seviye için masraflar ve inşaat süresi:
210 | 140 | 260 | 120 | 4 |  0:33:20

Koşullar:
Askeri Üs Seviye 1, Merkez Binası Seviye 3

Ahır

 
Süvariler ahırda yetiştirilir ve eğitilir.Yapı seviyesi arttıkça süvarilerin eğitim süreleri kısalır.

1.seviye için masraflar ve inşaat süresi:
260 | 140 | 220 | 100 | 5 |  0:36:40

Koşullar:
Silah Dökümhanesi Seviye 3, Akademi Seviye 5

Tamirhane

 
Koçbaşları ve mancınıklar tamirhanede üretilir ve hazırlanır.Yapı seviyesi arttıkça üretim hızlanır.

1.seviye için masraflar ve inşaat süresi:
460 | 510 | 600 | 320 | 3 |  0:50:00

Koşullar:
Akademi Seviye 10, Merkez Binası Seviye 5

Akademi

 
Akademide değişik askeri birlikler yetiştirilir ve geliştirilir.

1.seviye için masraflar ve inşaat süresi:
220 | 160 | 90 | 40 | 4 |  0:33:20

Koşullar:
Kışla Seviye 3, Merkez Binası Seviye 3

Silah Dökümhanesi

 
Silah dökümhanesinde askerlerin saldırı gücü geliştirilir.

1.seviye için masraflar ve inşaat süresi:
170 | 200 | 380 | 130 | 4 |  0:33:20

Koşullar:
Merkez Binası Seviye 3, Akademi Seviye 3

Zırh Dökümhanesi

 
Zırh dökümhanesinde askerlerin savunma gücü geliştirilir. Araştırmalar dökümhanenin seviyesine göre fazlalaşır ve zırhlar iyileşir.

1.seviye için masraflar ve inşaat süresi:
130 | 210 | 410 | 130 | 4 |  0:33:20

Koşullar:
Merkez Binası Seviye 3, Akademi Seviye 1

Saray

 
Saray, köylerin birine kurulabilir ve bu yapı otomatik olarak başkent koruması altında olur. Oyuncunun 4'ten az köyü varsa başkent düşman tarafından işgal edilemez.

Seviye 10, 15 ve 20'de üçer tane göçmen veya bir şehir idarecisi (Senatör,Muhtar,Reis) eğitilebilir.

1.seviye için masraflar ve inşaat süresi:
550 | 800 | 750 | 250 | 1 |  1:23:20

Koşullar:
Elçilik Seviye 1, Merkez Binası Seviye 5, Köşk

Köşk

 
Köşk kralın ziyarete geldiğinde konakladığı yapıdır. Bir köyü işgal edebilmek için saray ve köşk önce mancınıklarla yerle bir edilmelidir.

Seviye 10 ve 20'de üçer tane göçmen veya bir şehir idarecisi (Senatör,Muhtar,Reis) eğitilebilir.

1.seviye için masraflar ve inşaat süresi:
580 | 460 | 350 | 180 | 1 |  0:33:20

Koşullar:
Merkez Binası Seviye 5, Saray

Ticari Merkez

 
Ticari merkezde at arabaları geliştirilir ve bunlar güçlü atlarla çekilir.Satıcılar bu binanın seviyesine göre daha fazla hammadde taşıyabilir.

Her seviyede kapasite 10% artar ve 20.seviyede bir satıcı 3 kat daha fazla hammadde taşıyabilir.

1.seviye için masraflar ve inşaat süresi:
1400 | 1330 | 1200 | 400 | 3 |  0:50:00

Koşullar:
Pazar Seviye 20, Ahır Seviye 10

Turnuva Yeri

 

Turnuva yerinde askerler antrenman yapabilir ve metanetlerini geliştirirler.Turnuva yerinin seviyesini yükselttikçe askerler 20 sektörden fazla mesafelerde daha hızlı olur.

1.seviye için masraflar ve inşaat süresi:
1750 | 2250 | 1530 | 240 | 1 |  0:58:20