GüLe SeVDaLi BiR GeNçLiK
FORUM DİN => Din ile İlgili Karışık => Konuyu başlatan: iğneci - 19 Haziran 2008, 02:40:25
-
"Allah'a din mi öğretiyorsunuz?"
Soruyu ben değil, Kur'an soruyor, sevgili okuyucularım.
Kur'an ,Hucurât Suresi 16. ayet, vahyin tebliğcisi Hz. Peygamber'e şu emri veriyor:
"Onlara şöyle de: Allah'a dininizi mi öğretiyorsunuz? O Allah ki göklerde ne var, yerde ne varsa bilir. Allah her şeyi en iyi bilendir."
İnsanoğlu bu serzenişin muhatabı olacak kadar düşebilmiş, küstahlaşabilmiştir.
İnsan; kendisine iyiyi ve güzeli öğreten peygamberlere din dersi, takva dersi vermeye kalkmakla kalmamış, dinin sahibi olan kudrete de din öğretmeye yeltenmiştir. İnsanın tüm erdirici kanallarını kirleten bu büyük küstahlık, Kur'an'ın birçok ayetinde gündeme getirilmiştir.
Şu serzenişlere bakın:
"Allah'a örnekler vermeye kalkmayın; Allah bilir, siz bilmezsiniz." (Nahl, 74)
"Yoksa Allah'a yeryüzünde bilmediği şeyleri mi haber veriyorsunuz?" (Ra'd, 33)
"Siz mi daha iyi bilirsiniz, Allah mı?" (Bakara, 140)
Dinin faturası hep Allah'a çıkarılmış, ama kotarıcısı hep Allah adına hegemonya kuranlar olmuştur! Kur'an bu hegemonyacılara şürekâ (Allah'a ortak koşulanlar, Allah yerine iş görmeye kalkanlar) diyor:
"Yoksa onların şürekâsı mı var da onlara, dinden, Allah'ın izin vermediği şeyi şeriatleştiriyorlar?" (Şûra, 21)
Dinden ilham almak Allah için iş görmeye bağlı iken Allah ile aldatan din tüccarları, Allah yerine iş görme çığırını açmışlar. Ve bu ikiyüzlülük bizim mahvımıza sebep olmuştur. Bir yandan ‘Allah' diye kıyametler koparıp beş bakanlık bütçesi kadar parayı ‘ibadet' edilsin diye maaş olarak dağıttığımız, okul sayısının birkaç katı cami yaptığımız halde sürünen ülkelerden biri haline gelmiş olmamız başka nasıl izah edilebilir?
Dinin sahibi, koyucusu ve koruyucusu olan kudret, dinde şürekâ üretimine gerekçe yapılacak bahaneleri de en iyi bilendir. Nitekim Kur'an'da bu bahanelere sık sık değinmiş ve şürekâ odaklarına verilecek cevapları insanlığın önüne koymuştur.
Yasar Nuri Öztürk
-
O yüzden mi Yaşar Nuri bey zaman zaman çıkıp kendinden bir şeyler uyduruyor? Kaç kez bizzat şahit oldum bu adamın dinde hiç yeri olmayan kurallar öne sürdüğüne. Aklıma gelen ilk bariz örnek, kadınların çıplak göğüsle ve başı açık olarak namaz kılabilecekleri yönündeki açıklaması. Yorumu size bırakıyorum...
Ayrıca bu güzel paylaşımın için de teşekkürler iğneci...
-
Hofeez bize yorumu ne birakiyorsun ki? Sen yazarin yazdigi konuya yorum getirmemissin.. Senin icin konu degil; konuyu kimin yazdigi, hangi yayin organi yayinladigi ve foruma kim aktardigini ölcü kabul ediyorsun.
Sen getirilen konuyu degil Yasar Nuri Öztürk'ü tartismaya aciyorsun.
Gerci geriye dogru 2-3 ay foruma göz atacak olursak, inceden bir kamplasmanin oldugu aciklikla görülüyor. Ne cekiyorsa bu millet kamplasmadan cekiyor, yanlis mi?
Bakin bazi arkadaslarimizin getirdigi konulara okuma sayisi en düsük seviyede bazilarinin ise tam tersi. Tabii ki yorum niteliginde cevaplar da buna dahil.
Sakin bu durum kendim ile ilgili bir beklentim oldugu yönün de yorumlanmasin. Sadece yukarida belirttigim saptamaya sebep olan düsünceme bir gerekce oldugunun kaniti olarak sundum..
-
Söylediklerine katılmıyorum iğneci. Benim için söz kadar söyleyeni de önemlidir. Bir kere her şeyden önce yukarıda paylaştığın konuda Yaşar Nuri'nin eleştirdiği durum kendisinde var; ben bunu demek istedim. Şahısları tartışmaya açmak gibi bir gayem olmadı, olmaz.
Kamplaşma konusunda bana kalırsa sen öyle düşünüyorsun. En azından kendi adıma söyleyeyim; ben herkesin konusuna bakarım, ilgimi çekerse yorumumu yazarım; ilgimi çekmezse konuyu paylaşan kim olursa olsun, ya hiç yorum yazmam ya da olumsuz eleştirim varsa onu yazarım. Forumumuzda kimsenin de kamplaştığını ya da gruplaştığını düşünmüyorum.
Olayı başka bir açıdan ele alacak olursak;
Kamplaşma veya gruplaşma elbette hoş bir şey değil; ama böyle bir şey yokken böyle bir şey varmış gibi düşünmek de kamplaşmaya sebep olabilir. Sözüm sana değil; bunu genel manada söylüyorum iğneci.
-
Söylediklerine katılmıyorum iğneci. Benim için söz kadar söyleyeni de önemlidir. Bir kere her şeyden önce yukarıda paylaştığın konuda Yaşar Nuri'nin eleştirdiği durum kendisinde var; ben bunu demek istedim. Şahısları tartışmaya açmak gibi bir gayem olmadı, olmaz.
Yorumun da, yazarin yazdigiyla ilgili hangi yorum cümlesi veya kelimesi mevcut? Yazari onaylamayan zaten o ne yazsa acik gögüsle namaz yorumunda ki gibidir diyerek yazari tartimaya acmis olmuyormusun?v
Kamplaşma konusunda bana kalırsa sen öyle düşünüyorsun. En azından kendi adıma söyleyeyim; ben herkesin konusuna bakarım, ilgimi çekerse yorumumu yazarım; ilgimi çekmezse konuyu paylaşan kim olursa olsun, ya hiç yorum yazmam ya da olumsuz eleştirim varsa onu yazarım. Forumumuzda kimsenin de kamplaştığını ya da gruplaştığını düşünmüyorum.
Olayı başka bir açıdan ele alacak olursak;
Kamplaşma veya gruplaşma elbette hoş bir şey değil; ama böyle bir şey yokken böyle bir şey varmış gibi düşünmek de kamplaşmaya sebep olabilir. Sözüm sana değil; bunu genel manada söylüyorum iğneci.
Evet ben öyle düsündüm gözlemimi söyledim. Kanit yazdim. Herkesin de her konuya veya kisiye yorum yazacak diye bir zorunluluguda yok, onun da bilincindeyim sadece bu hususta görüsümü yazdim.
-
"zaten o ne yazsa acik gögüsle namaz yorumunda ki gibidir" diye bir sözüm olmadığı gibi, o anlama gelecek herhangi bir sözüm de olmadı iğneci, dikkatini çekerim. Benim yazdıklarımı yorumlama lütfen, yazdığım şekliyle al. Ben konuyu görünce yazmak istediğimi yazdım, o kadar...
Yazarı eleştiriye açmak gibi bir niyetim yok diye dedim bir önceki mesajımda. Kaldı ki, yazarı tartışmaya açmamda da bir sakınca olmadığı kanısındayım. Ayrıca, eklenen konuya ne şekilde yorum yazacağımı ben biliyorum. Çünkü ismiyle müsemma; "yorum" yazıyoruz. Yorum kişisel olduğu için ister yazanı yorumlarım, ister yazılanı yorumlarım, ister de paylaşanı yorumlarım.
-
O yüzden mi Yaşar Nuri bey zaman zaman çıkıp kendinden bir şeyler uyduruyor? Kaç kez bizzat şahit oldum bu adamın dinde hiç yeri olmayan kurallar öne sürdüğüne. Aklıma gelen ilk bariz örnek, kadınların çıplak göğüsle ve başı açık olarak namaz kılabilecekleri yönündeki açıklaması. Yorumu size bırakıyorum...
Ayrıca bu güzel paylaşımın için de teşekkürler iğneci...
"zaten o ne yazsa acik gögüsle namaz yorumunda ki gibidir" diye bir sözüm olmadığı gibi, o anlama gelecek herhangi bir sözüm de olmadı iğneci, dikkatini çekerim. Benim yazdıklarımı yorumlama lütfen, yazdığım şekliyle al. Ben konuyu görünce yazmak istediğimi yazdım, o kadar...
Yazarı eleştiriye açmak gibi bir niyetim yok diye dedim bir önceki mesajımda. Kaldı ki, yazarı tartışmaya açmamda da bir sakınca olmadığı kanısındayım. Ayrıca, eklenen konuya ne şekilde yorum yazacağımı ben biliyorum. Çünkü ismiyle müsemma; "yorum" yazıyoruz. Yorum kişisel olduğu için ister yazanı yorumlarım, ister yazılanı yorumlarım, ister de paylaşanı yorumlarım.
Evet son yazdiginda ki gibi harfiyen ayni degil. Ayrica yazarida yorumlamakta sebestsin. Bende aksini yazmadim. Yazidaki konuyla ilgili kelime olmadigini yazdim. Tabii ki yazmak zorunda da degilsin zaten.
1-Aklıma gelen ilk bariz örnek, kadınların çıplak göğüsle ve başı açık olarak namaz kılabilecekleri yönündeki açıklaması.= 2-zaten o ne yazsa acik gögüsle namaz yorumunda ki gibidir" diye bir sözüm olmadığı gibi,
Birinci cümlenin icerigi ikinci cümle icerigiyle alakali degilmi? sence. Uyku da geldi bedene iyi geceler kalanlara. :sev27:
-
Ben "Aklıma gelen ilk bariz örnek, kadınların çıplak göğüsle ve başı açık olarak namaz kılabilecekleri yönündeki açıklaması." örneğini dinde yeri olmayan açıklamalarını örneklemek için verdim iğneci. Bu cümlenin o kişinini şahsını tartışmaya açtığım anlamını nasıl çıkardın, anlayamadım dolğrusu. Neden olayı tek bir noktaya kilitleyerek kısır bir döngü içerisine sürüklüyorsun ki?